joi, 17 martie 2011

Florareasa shi Catzeaua

Le vad impreuna cam de 4 ani. Fix de cind am inceput eu sa lucrez ca makeup artist la "Diva". Florareasa deja mai batrina shi un pic mai beata,catzeaua deja mai grasa shi mai stapina pe strada,dar mereu impreuna. E un lucru stabil,pe care pot conta,daca ma intreaba cineva,ce vad eu neschimbat in orashul ista. Au ele,in tandemul lor prozaic,ceva tare balzacian,frantzuzesc,nu shtiu de ce. 
Mereu in acelash loc,florareasa cu acelashi mantou,catzeaua la fel de neagra ca-n prima zi. Florareasa e o rusoaica devenita moldoveanca get-beget,se imbraca sportiv mai tot timpul,are un albastru indescriptibil in ochi,care deja tulbureshte a oboseala,a rutina,a gaz de eshapament. Se machiaza totushi ca o actritza de teatru,frumos,conturat,ca pentru o piesa romantica. A inceput sa cam traga la masea,cred ca ishi justifica asta prin probleme,prin stilul de viatza...dar ce am eu sa ma bag in viatza omului?..
Are flori frumoase,diferite,shi imi face cite o reducere,daca iau mai multe. Obishnuiam sa iau cite un buchetzel mic pentru masa din holul salonului,sa intre clientele sa vada culorile pe care le vedeam eu in vitrina ei. M-am dezobishnuit.. Dar era placut sa merg la lucru,shi sa cocotzez pe masutza un buchetzel de narcishi,lalele,gvozdele,sh alte floricele. Shi ea ma cunoshtea,shi ne salutam,shi cumparam flori. Iaka asta pentru mine avea un frumos aer francez...
Catzeaua a aparut linga ea de micutza. Cinishor de strada,cu o blana incredibil de neagra shi virtoasa,cu ochi ca nasturii de abanos,mari shi lucioshi,coditza ridicata a mindrie shi tot pachetul...Catzeaua aceea nu se desparte de ea nici pe ploaie,nici pe vint. Ishi shtie locul,respecta pe toti cumparatorii prietenei sale,unora chiar le da amabil din coada,pe care ii simte mai oameni,sau dornici de flori. Are grija de proprietate,daca prietena merge dupa tzigari pina la chiosc. Alunga altzi ciini de pe linga prietena sa,ii latra,se indirjeshte la ei,deshi e cam de 2 ori mai marunta decit ei. A ajuns sa semene atit de mult cu persoana pe care o ingrijeshte,ca eu le-am alipit de o singura personalitate. Am evitat special sa o calific pe florareasa drept stapina catzelei. Femeia n-a fost niciodata stapina acestui animal. Shi nici nu va fi. Pe ele le leaga alte conexiuni. Catzeaua nu are stapin. Nu shi l-a ales inca. Dar shi-a gasit ingrijitoare-prietena. Florareasca i-a adus o cutie mare de carton shi i-o pune linga vitrina cu flori. I-a desenat-o cu vopsea colorata pe dinafara shi i-a ashternut o patura veche. Shi iaka asha merg pe strada,pe Stefan cel Mare,traverseaza amindoua incet la zebra...Da tu ai colorat casutza ciinelui tau in culori? Asha-i ca nu?
Azi le-am intilnit trecind sa cumpere placinte de vizavi. Florareasa a intrat in magazin,iar catzeaua s-a postat de garda la usha,shi urmarea daca nu ii ies picioarele prea bine cunoscute de pe ea. Anume s-a postat de garda,fiindca avea aer de protectoare inraita,dar nu scotea nici un miriit,nici o mishcare in plus. A,avea shi o funditza roshie-roshie legata la ceafa. Florareasa i-a legat-o azi,ca zice ca atrage privirile. De fapt,eu zic ca i-a legat-o din dragoste. Din pur spirit comercial poti sa-i legi un cartonash cu vreun mesaj publicitar,dar sa-i legi o funditza roshie,sa-i sheada bine,eu zic ca-i din dragoste.
M-am convins ca prietenia nu s-a facut pentru oameni,ci pentru animale.
Shi la urma urmelor,cine-o zis ca doua femei nu pot fi prietene?
 

Un comentariu:

  1. "cine-o zis ca doua femei nu pot fi prietene?"

    anume faptul ca cea mai buna prietena a ei e o catea si nu o alta femeie :)

    RăspundețiȘtergere