joi, 11 aprilie 2013

Moldova, acum ai vin!

 

 Da, da, această țară se slăvește printre semenii săi cu vinuri bune și femei frumoase. Să fie oare femeile frumoase abia după ce vinurile-s bune, sau că vinul e bun acolo unde sunt oameni frumoși, nu se știe. Cert este faptul că am găsit ceva, ce facem bine, și facem asta de veacuri întregi.
 
  Tatăl meu a iubit viile și vinul încă din familia sa, de cînd bunelul îl învățase cum se altoiește, cum se îngrijesc butașii și cum se curăță corect via primăvara. De la tatăl meu am deprins și eu dragul pentru cultura vinului, a tipologiei și producției. " Dragostea de pămînt", spunea el, " nu moare niciodată, așa cum nu moare dragostea de familie." Astfel, am ajuns la ideea că moldovenii sunt legați de pămîntul lor, de cultură, de vie și, respectiv, de vin prin genetică.

  Mă bucur să aud, de la prietenii mei străini, că avem o colecție impresionantă de vinuri foarte gustoase aici. Că avem atîtea soiuri de viță de vie, tehnologii seculare, pe care le îmbinăm cu cele moderne, și o piață competitivă atît de variată. Mă bucur să văd că acești prieteni ai mei, după vreo vizită în Moldova, vor duce cu sine acasă bomboane și vin, neapărat vin. Este o cultură pe care trebuie s-o prezervăm, s-o dezvoltăm și s-o expunem cu atît mai bine, cu cît aceasta e trăsătura caracteristică a prezentării Moldovei ca națiune.

  Mă bucur să particip la ediția de primăvară a Vernisajului Vinului, la Leogrand Convention Center, unde se vor expune numeroase companii producătoare de vinuri, unde se va bea vin gustos, calitativ, unde lumea va savura din colecții renumite de vinuri de marcă deja consacrată, precum și unele companii mai noi, promițătoare. Se anunță a fi un eveniment foarte frumos, menit să aducă la cunoștință publicului consumator noutățile din domeniul vinificației, precum și a utilitarelor pentru vin. În program se propune:

 - Peste 150 de vinuri de calitate pe care le puteți degusta gratuit
 - Program de muzică live
 - Târg de obiecte handmade cu vânzare
 - Târg de utilitare pentru vin
 - Concurs cu premii

 Despre detaliile acestui frumos eveniment puteți să vedeți aici 
VernisajulVinului/Facebook
Acest eveniment este, la fel, susținut de 
Moldova Holiday 
 
Este frumos că această națiune nu va ceda caracterul principal al culturii sale nici măcar unor timpuri ostile, fiindcă asta ne este în sânge, asta ne definește și asta ne promovează. Hai noroc și sănătate!
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu