duminică, 10 aprilie 2011

Postul,credinta si ne-credinta.

Eu nu sunt cel mai pios om pe care il vei vedea vreodata. Nu-mi fac semnul crucii la orice intersectie,numai fiindca in religie o intersectie e acelash semn al crucii. Nu ma duc la biserica decit in noaptea Invierii (strict si regulat),sau pe la nunti,botezuri. Si mi-e bine asha. Sincer. Cred cu toata fermitatea ca Dumnezeul din mine nu se afla cu act de resedinta in biserica,undeva dupa altar,sau pe linga icoane. Sunt absolut convinsa ca unealta religiei nu este decit o alta pirghie de manipulare a puterii unui popor,sau stat,mai ales in aceste vremuri ce vine sa le ajungem. Imi vei mai spune tu,ca de fapt bazele religioase le primim din sinul familiei,oarecum involuntar,oarecum impus. E corect. Stiu. Dar acum,cunoscind si vazind atitea cite cunosc la subiectul asta,oricum am ajuns la parerea ca,sa crezi in ceva,sau in cineva,nu e deloc cel mai rau lucru. Eu cred in dragoste,in prietenie frumoasa,cred in parintii mei,cred intr-un viitor luminos,cred in viitorii mei copilashi,frumoshi grasuti si destepti foc. De ce n-as crede si in forta asta suprema,care le va controla sau le va ocroti pe toate astea. Cred in stiinta in egala masura,nu fiindca observ statistici diferite,sau analizez reultatele sale,ci mai degraba observ dorintza si capacitatea omului de a mai descoperi ceva,de a afla cit mai multe. Eu cred si in omul de stiinta,care va descoperi intr-o buna si insorita zi panaceea,sau leacul impotriva cancerului. Si daca eu cred in omul de stiinta,care miine poate sa nu mai fie deloc,sau in omul de stiinta care a murit,dar eu inca cred in geniul lui,desi nu l-am vazut niciodata,de ce n-as crede in ceva ce imi da citeodata puteri sa continui? Eu nu pot sa explic asta si nici nu vreau tare. Eu vreau sa am in ce crede.
Acum despre procedura postului. E mai degraba o perioada de purificare sufleteasca pentru mine,decit o sacrificare alimentara. Eu sunt pofticioasa nevoie mare! Dar perioada asta,in care eu n-am voie sa maninc o pulpita,sau sa beau lapte,sau sa maninc un ou umplut,cum face mama, imi arata capacitatea mea de vointa. as putea si sa nu tin postul,dar de vreme ce te determini sa faci asta,afli ca ai mai multa voita in tine decit credeai. Si eu ma purific nustiucum. Si ma linistesc. Si sunt mai luminoasa. Iata de ce eu ma postesc. Fiindca Dumnezeul din mine ma purifica. Vreau sa cred in asta. Fiindca nicaieri in alta ramura a stiintei tale nu voi gasi asta. Iata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu